TUNING / OPTIMALISERING
Vi optimaliserer det meste av personbiler, bobiler, motorsykler, lastebiler, traktorer og båter. Hos oss får du "ekte" chiptrimming/softwaretuning og gir normalt bedre effekt enn Powerbokser ettersom at man får korrigert langt flere styringsparametere til motoren.
Vi er også forhandler av BSR som har det meste av det du trenger av tuning og deler til ditt kjøretøy.
Fordeler med optimalisering:
-
Gir god effektøkning
-
Ingen synlige tilleggsbokser
-
Kun én enhet som styrer motoren, derav ingen konflikt
-
Endrer alle parametrene
-
Drivstoffmengde økes for å få mer effekt
-
Innsprøytningstidspunkt, (tenning), optimaliseres for økt gassrespons
-
Momentbegrensning tilpasses nye parametere
-
Turbotrykk korrigeres for å sikre rett blandingforhold
-
Programmet tilpasses eventuelt partikkelfilter
-
Røykbegrensning tilpasses for å unngå uønsket utslipp
Hvorfor velge oss?
Vi har mange fornøyde kunder som sparer mange kroner på reduserte drivstoff-kostnader.
Eksempel: Dersom en bil kjører 100 000 km pr/år og går ned 0,6 liter pr. mil som ikke er unormalt på en lastebil som er optimalisert vil regnestykket på en bil som bruker 4 liter/mil bli som følgende:
- Orginalt: 10 000 mil x 4 liter = 40 000 liter diesel
- Optimert: 10 000 mil x 3,4 liter = 34 000 liter diesel
Besparelse vil bli 6000 liter diesel pr. år. Ved en dieselpris på ca. 12 kr/liter uten mva. vil besparelsen bli 6000 x 12 = 72000,- + mva. En besparelse på 72000,- + mva pr. år pr. bil i dagens pressede marked er vel ikke å forakte. Dette vil også spare sjåfør for en mengde gir-skift da bilen får mere moment og orker mer. (Erfaringsmessig ligger dieselbesparelsen mellom 0,5 til 1,0 liter pr. mil, men det kommer an på terreng bil går i last/påbygg m.m. Ekstremtilfeller har gått ned 1,4 liter pr. mil).
Med andre ord: Et tilbud du ikke har råd til å la være!
Fornøyde kunder
Har mange fornøyde kunder som sparer mange kroner på reduserte drivstoff-kostnader.
-
Eksempel
Dersom en bil kjører 100 000 km pr/år og går ned 0,6 liter pr. mil som ikke er unormalt på en lastebil som er optimalisert vil regnestykket på en bil som bruker 4 liter/mil bli som følgende:
- Orginalt: 10 000 mil x 4 liter = 40 000 liter diesel
- Optimert: 10 000 mil x 3,4 liter = 34 000 liter diesel